
Vall-llobrega.- El passat divendres 31 de maig, els restaurants Casamar (Llafranc) i Empòrium (Castelló d’Empúries) van acollir la cloenda de la 7a edició dels ‘Sopars Maridats’, una campanya gastronòmica que enguany ha rebut la visita de 1.051 persones. Cada divendres -del 8 de febrer al 31 de maig- els comensals han tingut l’oportunitat de tastar els menús confeccionats pels restaurants de La Cuina de l’Empordanet, La Cuina del Vent, i els cellers de la DO Empordà.
Com en edicions anteriors, s’ha volgut donar protagonisme a un producte de proximitat i de qualitat. En aquest cas, la Poma de Girona ha estat el fil conductor de la campanya. En total s’han celebrat 30 àpats -amb preus d’entre 45 i 65 euros- confeccionats per parelles formades per un cuiner i un cellerer, que han treballat conjuntament per oferir la millor combinació entre els plats i els vins de cada menú.
De la mà dels professionals dels restaurants participants, els assistents han pogut gaudir d’uns menús elaborats, de qualitat i fets amb productes del territori. En definitiva, han pogut degustar el paisatge empordanès a taula.
Els ‘Sopars Maridats’ s’han realitzat als diferents restaurants de La Cuina de l’Empordanet i La Cuina del Vent, i sempre amb l’acompanyament de vins de la DO Empordà i Olis de l’Empordà (DOP).

Origen dels ‘Sopars Maridats’
Aquesta campanya va néixer amb l’objectiu d’oferir una proposta gastronòmica en un sentit total, empordanesa i d’alta qualitat. També d’enfortir i consolidar relacions entre els cellers i els restaurants, que són els dos col·lectius que fonamenten la riquesa de la gastronomia empordanesa. Així com d’aconseguir dinamitzar el sector en una
època de l’any on hi ha poc moviment turístic a la zona, mobilitzant els públics locals i nacionals.
En el transcurs dels ‘Sopars Maridats’ els usuaris han pogut trobar i descarregar tota la informació sobre la campanya així com els menús, que s’han anat penjant esglaonadament atès que aquests han estat elaborats amb productes de temporada. A més, al llarg de la campanya gastronòmica també s’han potenciat les xarxes socials, i les etiquetes emprades han sigut: #soparsmaridats2019 #cuinaempordanet #cuinadelvent i #doemporda.
La campanya ha comptat amb la col·laboració del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de la Generalitat de Catalunya; l’Agència Catalana de Turisme; el Patronat de Turisme Costa Brava Girona; els Consells Comarcals del Baix i l’Alt Empordà; la DO Empordà; i l’Institut Català de la Vinya i el Vi.