La Generalitat presenta una campanya per etiquetar correctament el peix

Catalunya.- Sota el lema “No siguis lluç, comprova l’etiqueta”, l’Agència Catalana del Consum (ACC) distribuirà al voltant de 40.000 fulletons informatius a peixateries, supermercats i parades de mercats d’arreu de Catalunya, explicant les dades que ha de contenir obligatòriament l’etiquetatge del peix

Aquest mes de març s’iniciarà una campanya d’inspecció amb una primera fase informativa i, a partir del mes de maig, una segona ja sancionadora.
La campanya s’emmarca en el conveni de col·laboració entre l’Agencia Catalana de Consum (ACC) i la Direcció General de Pesca i Afers Marítims (DGPAM), que contempla accions per impulsar, protegir i fomentar el dret a la informació de les persones consumidores sobre els productes pesquers i aqüícoles, i afavorir alhora un consum segur i responsable.
La directora de l’Agència Catalana del Consum (ACC) del Departament d’Empresa i Coneixement, Beth Abad, ha presentat aquesta tarda a la Llotja del Peix de Tarragona la campanya No siguis lluç, comprova l’etiqueta. En l’acte ha estat present la directora dels Serveis Territorials del Departament d’Empresa i Coneixement a Tarragona, Carme Mansilla, i la responsable de l’Àrea de Comercialització Pesquera de la direcció general de Pesca i Afers Marítims, Pilar Todó.
En la presentació, la directora de l’Agència Catalana del Consum, Beth Abad, ha destacat que “la campanya  té tres objectius; en primer lloc, que els consumidors i consumidores coneguin quins són els seu drets, quan comprin, han de mirar les etiquetes;  l’altre, adreçat als establiments en l’obligació de donar la informació  que estableix el Codi de Consum; i per últim, sensibilitzar a la ciutadania catalana, perquè hem de començar a tenir hàbits de consum responsables”.
Els objectius d’aquesta campanya són, d’una banda, informar tant les persones consumidores com els establiments de venda de peix de la informació que s’ha de facilitar obligatòriament a través de les etiquetes; de l’altra, comprovar el grau de compliment normatiu pel que fa a l’etiquetatge del peix i, de forma més específica, verificar que la informació sigui precisa, clara i fàcil de comprendre; que no indueixi a error a les persones consumidores i que s’informi adequadament segons les especificitats de la normativa.
En aquest sentit, a partir del 5 de març es distribuiran 40.000 fulletons informatius i 10.000 cartells a peixateries, supermercats i parades dels mercats de tot el territori, i es projectarà un vídeo explicatiu en aquells establiments que disposin de pantalles. Mitjançant aquests materials, s’informa que les dades mínimes obligatòries que han de contenir les etiquetes del peix que es ven directament al consumidor final, són les següents:

  • Nom del producte
  • Zona de captura o de cria
  • Art de pesca (arrossegament, sonsera, encerclament, palangre, gàbies, etc.)
  • Mètode de producció (capturat, capturat en aigua dolça, cria)
  • Preu de venda al públic per unitat de mesura
  • Si el producte ha estat descongelat

A més, la campanya de difusió es reforçarà a través del web consum.gencat.cat, de les xarxes socials de l’ACC –Instagram, Twitter, Facebook i YouTube– i l’app Infoconsum.
L’Agència Catalana del Consum duu a terme les actuacions d’inspecció i de control necessàries per garantir que les empreses i establiments compleixen amb la normativa de protecció dels interessos generals dels consumidors. Pel que fa a la campanya d’etiquetatge del peix, aquest mes de març es farà una primera campanya d’inspecció, únicament informativa, i a partir del mes de maig una segona amb sancions si es detecten irregularitats. Els controls es realitzaran sobre la disponibilitat, la col·locació i la presentació de la informació alimentària obligatòria en la venda de peix.
Aquesta  campanya, s’emmarca en el conveni de col·laboració que ha impulsat l’Agencia Catalana del Consum (ACC) del Departament d’Empresa i Coneixement i la Direcció General de Pesca i Afers Marítims (DGPAM) del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, amb l’objectiu de potenciar, protegir i fomentar el dret a la informació de les persones consumidores sobre els productes pesquers i aqüícoles, i afavorir alhora un consum segur i responsable. L’acord contempla actuacions encaminades a millorar la informació que reben les persones consumidores i de les entitats que han de donar informació a les persones consumidores sobre els productes pesquers, així com sobre el control i la inspecció de la legalitat vigent en aquesta matèria.

Tags: alimentació, campanya, Catalunya, etiquetatge, peix, pesca, productes de proximitat, Salut, serveis, societat

1 comentari. Leave new

  • Eduard Garrell Llopus
    25 de novembre de 2022 8:34

    Veig que ni en dos anys heu estat capaços de fer complir aquestes promeses. Els peixeters fan els que els dóna la gana i vosaltres xiuleu mentre es malbaraten els cabals dels contribuents destinats a la campanya.

    Respon

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
L’Espai Ter va tancar el 2019 amb un 21 % més d’espectadors respecte el 2018
Notícia següent
El Consell Comarcal i l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro signen un conveni per donar continuïtat a les polítiques d’habitatge del muncipi

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes