Costa Brava.- A un mes de l’inici de les festes de Nadal i a les portes de concloure aquest 2021, és moment de fer balanç d’un any que tampoc ha pogut escapar dels efectes de la pandèmia.
Les restriccions van tornar a incidir en el desenvolupament dels sectors del turisme i l’hostaleria, sobretot durant el període estival, però gràcies a la vacunació i a les ganes de moure’s pel país han permès que enguany s’hagin assolit xifres molt semblants al període pre-Covid.
De fet, a data de 31 d’octubre, els establiments de la marca Costa Brava Verd Hotels han superat els 20 milions en vendes online gestionades amb les eines tecnològiques del grup. Uns números pràcticament idèntics als assolits durant el 2019, un dels millors anys turístics de la història recent de casa nostra. En alguns casos, fins i tot s’han millorat les xifres de fa dos anys, ja que el preu mitjà dels hotels també ha augmentat.
A banda de les vendes online, també cal destacar que el 75% dels hotels associats a les marques Costa Brava Hotels i Blau Verd Hotels han emprat les eines que s’ofereixen des del grup. Una excel·lent notícia de la qual se’n beneficien tant els establiments com els clients.
Turisme de proximitat
Tal com va succeir l’any passat, el turisme nacional ha sigut clau. El context d’excepcionalitat ha dibuixat un escenari en el qual hi ha una davallada de la presència d’estrangers, però amb un augment més que significatiu del turisme de proximitat.
Així doncs, el perfil de client català –de Barcelona i l’Àrea Metropolitana– ha guanyat terreny a visitants procedents d’altres punts d’Europa. És el cas d’holandesos i francesos, els orígens més habituals entre els visitants que enguany han gaudit del nostre territori.
Tendències post-Covid
Inevitablement, la pandèmia ha alterat el nostre dia i els sectors de l’hostaleria i el turisme no en són una excepció. Ja des de l’inici de la Covid s’han detectat una sèrie de tendències que, si bé és cert que potser no perduraran en el temps, avui són una realitat i no es poden ignorar. És el cas de l’esmentat pes del turisme de proximitat, l’aposta per la muntanya dels que busquen destins tranquils o l’increment de les reserves directes als hotels per conèixer de primera mà el lloc on volen allotjar-se.
La durada de la temporada turística és un altre element a tenir en compte. I és que gràcies a l’oferta turística variada i de qualitat (destins de mar, muntanya i interior) s’està aconseguint captar clients tots els mesos de l’any, fet que ajuda a la desestacionalització.
Propostes atractives
Les persones que aquest 2021 s’han allotjat a qualsevol dels establiments de la marca Costa Brava Verd Hotels han tingut l’oportunitat de redescobrir indrets i, fins i tot, de gaudir-los per primera vegada.
A banda de trobar-se molt a prop de les platges i cales més boniques del nostre país i de pobles medievals amb encant, els allotjaments de Costa Brava Hotels ofereixen un ventall molt ampli d’activitats relacionades amb la gastronomia, el senderisme, el cicloturisme, l’enoturisme, la salut i el wellness.
La proximitat entre el litoral gironí i els Pirineus fa que molts visitants també es decantin pels destins de muntanya. En aquest sentit, els establiments de Blau Verd Hotels disposen d’una oferta turística envejable. Qualsevol moment és bo per fer una escapada i gaudir dels magnífics paisatges dels Pirineus de Girona (Garrotxa, Ripollès i Cerdanya) i de les comarques d’interior (Gironès i Pla de l’Estany).
Deixa un comentari