L’Ajuntament de l’Escala ha presentat aquest dijous alvespre, davant el sector econòmic, turístic i comercial del municipi, el pla estratègic sobre l’Economia Blava a l’Escala, Mar d’Empúries.
Un pla estratègic finançat al 100% per una subvenció del GALP Costa Brava i que gira entorn del sector turístic, clarament orientat a la mar com a destinació, al sector pesquer i la seva vinculació directa amb la gastronomia, les activitats nàutiques, les activitats a mar com indústria complementària i el patrimoni cultural , que incorpora Empúries , la identitat cultural de poble pescador i la indústria pesquera.
Aquest document aporta un full de ruta organitzat en 4 grans eixos: Turisme; Gastronomia a la Mar; Activitats nàutiques; i Social i cultural.
Marc Grijalvo, un dels autors del pla –encarregat a l’empresa Jaume Marín Rabiol–, ha remarcat que aquest document ha de “donar sentit i ordenar la lògica que ja està duent a terme l’Escala en relació a la mar, donant especial importància al treball en xarxa i que tot plegat es converteixi en propostes del territori en conjunt, sorgeixin de qui sorgeixin“.
En la mateixa línia, el regidor de Promoció Econòmica i Turística i Comerç, Martí Guinart, ha destacat que “aquest ha de ser un projecte viu, que s’ha d’anar desenvolupant de la mà del sector privat i de les diferents empreses, institucions i entitats que volem que el mar segueixi essent una font de riquesa i benestar“. El mar és la identitat de l’Escala com a proposta estratègica, amb sostenibilitat medioambiental, cultural i social, sintetitza el document.
El pla proposa, dividides en els quatre eixos, una trentena d’accions que han d’implicar els diferents sectors locals, que van des de la potenciació del paisatge mariner de l’Escala a les sinèrgies entre sectors com els pescadors, la indústria anxovera i la restauració, potenciant la gastronomia de la mar. També es plantegen projectes com la creació d’un parc d’snorkel o continuar potenciant els esdeveniments nàutics i la sostenibilitat, així com portar al següent nivell, des d’un punt de vista global, projectes com el Viu en Blau.
Aquesta és una de les línies de treball que es prioritzaran des de l’àrea de Promoció Econòmica i Turística i Comerç que, juntament amb el Pla de sostenibilitat turística i amb la renovació del pla comercial local previst pel 2025, han de marcar l’estratègia en referència a promoció i ajudar a l’Escala tant en el seu posicionament com a destí turístic sostenible, com en el desenvolupament dels diferents sectors com a motors de l’economia local i que es treballaran conjuntament entre sector públic i sector privat.