Torroella de Montgrí decora cinc aparadors buits amb productes locals i del Parc Natural sota el segell “És del Montgrí”

Torroella de Montgrí.- Cinc aparadors buits de Torroella de Montgrí promocionen productes singulars fets en els municipis que engloben el Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter en el marc de la campanya “És del Montgrí”.

Es tracta d’una iniciativa de l’Àrea de Promoció del Territori i Comerç a través de la qual s’han decorat aparadors buits amb productes típics de Torroella de Montgrí com les flaones, la coca del Montgrí, el pa Tramuntana, els Bunyols de l’Empordà, la botifarra dolça, el Montgrí, els Rocs de les Medes i Pedres del Ter o la Poma de Girona. També hi han estat presents els productors dels municipis del Parc  Natural amb productes ecològics com l’oli d’oliva, la mel, el vi, l’arròs, les herbes aromàtiques, els sucs de poma o la pesca artesanal.

Projecte singular de desenvolupament econòmic
Per a dur a terme l’acció es va sol·licitar una subvenció a la Diputació de Girona per a projectes singulars de desenvolupament econòmic local, la qual es va concedir per un import de 7.500 €, que ha finançat una part dels 10.000 euros que ha costat.
Amb aquesta iniciativa es vol incidir en dos aspectes, el de promocionar i posar en valor el producte local i del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter, i per l’altre, aprofitar les sinergies per a reduir l’impacte negatiu que produeixen els locals buits al centre comercial de Torroella de Montgrí, amb l’objectiu de millorar-ne la imatge.

Una marca que englobi els productes del Parc Natural
Per identificar tots els productes que apareixen als aparadors s’ha creat el segell “És del Montgrí”. Estan identificats amb un codi QR amb les dades dels productors i productores i a quins establiments del municipi es poden comprar.
Els vuit municipis del Parc Natural, entre ells Torroella de Montgrí, estan treballant un projecte de desenvolupament local subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya que preveu reforçar el posicionament i coneixement de la marca del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter. Una de les línies d’aquest projecte és el de crear una marca pròpia que englobi els productes del Parc Natural. En el marc d’aquesta línia s’ha participat activament en la dinamització dels locals buits, ja que bona part dels productes que s’hi exposen formaran part d’aquesta nova marca.

Col·laboració de les propietats dels locals
Els aparadors estan situats als carrers Major 51, Primitiu Artigas 6, Ullà 14, Porta Nova 38 i Sant Agustí 40 i tenen productes de: Fleca Sunyer, Fleca Oliver, Pastisseria Batlle, Fleca Can Francès, Trull del Montgrí, Carnisseria Seli, Mas Boixó, Mas Pinell, Pastisseria Masvidal, Pastisseria Brugués, Poma de Girona, Arròs Molí de Pals, Arròs Mas Pla, Oli el Pedrigolet, Olianum, Abellaires Empordanesos, Emporarom, Sidreria Mooma, Mas Geli i Empesca’t.
Des de l’Ajuntament de Torroella de Montgrí s’ha agraït la col·laboració de les propietats dels locals per poder realitzar aquest projecte així com de les empreses productores en la cessió dels seus productes.

Tags: activitats econòmiques, alimentació, aparadors, comerç, desenvolupament, dinamització del comerç, gastronomia, marca, Parc Natural del Montgrí, productes de proximitat, promoció econòmica, Torroella de Montgrí

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
El Pessebre vivent teatralitzat triomfa de nou en el Nadal begurenc
Notícia següent
Detonen una bomba d’aviació de la Guerra Civil localitzada a tocar del port de Sant Feliu de Guíxols

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes