Palafrugell.- La vinoteca més gran del món, amb unes instal·lacions de 15.000m² i 12.000 referències de vins i licors, ha incorporat recentment en els lineals de la seva botiga etiquetes electròniques que disposen, a més, de la tecnologia NFC* (Near Field Communication = comunicació de proximitat).
L’etiqueta informa al consumidor del nom del producte, preu, puntuació en el cas que sigui un vi (segons els crítics més importants Robert Parker o Guía Peñin), si disposa d’alguna oferta o la tipologia del vi: si és natural, ecològic, biodinàmic o vegà a través del logotip corresponent.
L’avantatge principal d’aquestes etiquetes és el sistema NFC que porta integrat. El consumidor té la possibilitat de disposar d’informació molt detallada directament al mòbil en el moment de la compra. L’usuari ha de tenir activada la opció NFC del dispositiu i apropar-lo a l’etiqueta; a continuació s’obre el navegador amb la fitxa completa del producte, que correspon a la informació que es pot trobar a www.grauonline.cat.
En el darrer any, Vins i Licors Grau ha fet un pas més en innovació amb la introducció de noves tecnologies en el departament logístic i la vinoteca. Per una banda, ha posat a punt un magatzem robotitzat per a la preparació d’ampolles per unitats, fet que ha permès ser més eficients en les comandes online i el canal HORECA. Per altre banda, la implementació de la tecnologia NFC en les etiquetes de la vinoteca, ha facilitat al consumidor tenir tota la informació possible abans de la decisió de compra.
Deixa un comentari