Palamós promociona un any més els productes pesquers locals, al Fòrum Gastronòmic Girona, que en la seva edició de 2025, es va iniciar dilluns dia 17 i que finalitza dimecres 19 de març, al Palau de Fires de Girona.
Amb aquest objectiu l’Espai del Peix ha participat en aquesta nova edició del Fòrum amb la realització d’un showcooking, on s’han presentat i elaborat receptes amb dues espècies pesqueres presents a la llotja palamosina, però poc conegudes pel públic en general.
Es tracta de Palomida (peix blau) i Escrita (peix blanc) que ahir dilluns van ser protagonistes de l’espai de la Barra Gastronòmica, on el cuiner de l’Espai del Peix, Narcís Oliu, juntament amb l’expescador i tècnic del Museu de la Pesca, Martí Ramírez, varen presentar al públic assistent com i on es pesca aquesta tipologia de peixos, les seves diferències i qualitats organolèptiques, així com alguna de les aplicacions que poden tenir a la cuina.
Durant la demostració es va ensenyar com d’especejar la Palomina, per tot seguit fer una recepta en fred del tipus sashimi, que es va acompanyar amb salsa. En el cas de l’Escrita, la recepta es basava en la incorporació del peix com a farcit de ravioli, acompanyat en aquest cas de gamba blanca.
Aquest taller se suma a les diverses participacions que el municipi de Palamós ha realitzat al Fòrum Gastronòmic de Girona durant aquests darrers anys, fent promoció entre altres, de la Marca de Garantia Gamba de Palamós, però també de l’Espai del Peix, el Mercat Municipal, o dels productes pesquers locals.
Palamós Peix
El projecte estratègic Palamós Peix és una iniciativa de l’Ajuntament de Palamós, el Museu de la Pesca i la Confraria de Pescadors de Palamós, amb la participació de sectors econòmics, educatius, sanitaris i científics vinculats amb el municipi, amb l’objectiu de contribuir al desenvolupament local a través del peix desembarcat a la llotja de Palamós i en totes les seves dimensions.
Mitjançant el pla estratègic Palamós Peix es vol promoure la pesca i el consum sostenible dels recursos pesquers locals, fomentar el coneixement del producte entre la ciutadania, incrementar la competitivitat dels agents vinculats i enfortir la promoció del peix com a element diferenciador del municipi.