El món del vi se cita a Fira Montjuïc: 650 cellers i més de 60 denominacions d’origen a la Barcelona Wine Week

Barcelona (ACN).- La segona edició de la Barcelona Wine Week (BWW) ha arrencat aquest dilluns al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona amb 650 cellers i més de 60 denominacions d’origen protegides.

La BWW posa enguany el focus en el negoci internacional –amb prop de 350 compradors de vi procedents de 40 països–, la sostenibilitat dels cultius i la digitalització. El saló de referència del vi espanyol de qualitat també vol mostrar l’auge de les varietats autòctones i posa al descobert curiositats com vins ‘rockers’, frikis o vegans i elaborats en criança submarina o en un dipòsit de formigó gegant en forma d’ou. “Hi ha il·lusió i optimisme per tornar a fer contactes i negocis presencials“, ha afirmat el president de la Barcelona Wine Week, Javier Pagés.
Es tracta d’una segona edició amb més bodegues (un 20% més) i més segells de qualitat (un 50%). De fet, hem fet un ple absolut i no podíem créixer més enguany en els 10.000m² del palau 8“, ha reconegut Pagés. “I, tot i ser el primer dia del BWW, hi ha hagut moltíssims visitants al saló durant tota la jornada. La pandèmia ha tingut la gent paralitzada i veiem molta energia i molt d’entusiasme”, ha apuntat el president de la Barcelona Wine Week, que coincideix en dates de forma excepcional amb Alimentaria i Hostelco, a Fira Gran Via. “Estem davant d’una gran edició que ha rebut el suport d’empreses vitivinícoles, segells de qualitat i institucions del sector“, ha constatat Pagès.
Reunim la major oferta de vins de qualitat a Espanya amb l’objectiu de fomentar el negoci i l’obertura de nous mercats, i ajudar així un sector en un moment clau per abordar els seus grans reptes i oportunitats de futur“, ha reblat el president de la Barcelona Wine Week. La consellera d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Teresa Jordà, ha estat l’encarregada d’inaugurar el certamen, acompanyada de la presidenta del govern de Navarra, Maria Chivite; els consellers d’Agricultura dels governs de la Rioja i Canàries; el president de Fira de Barcelona, Pau Relat; i el secretari general del Ministeri d’Agricultura, Fernando Miranda, entre d’altres autoritats.

BWW Lands creix un 30%
Dins del saló, l’àrea BWW Lands creix un 30% respecte a la primera edició i reuneix bona part de les Denominacions d’Origen Protegides (DOP) espanyoles. Les que sumen un major nombre de cellers són DO Cava, DO Empordà, DO Jumilla, DO Montsant, DO Navarra, DO Penedès, DO Ribera del Duero, DO Roda, DO Terra Alta, DO Ca Rioja i DO Ca Priorat. En aquest espai estructurat per segells de qualitat poden trobar-se tant petits cellers com grups consolidats de la talla de Familia Torres, Bodegas Pinord, Abadal, Grupo Enate o José Pariente.
Per la seva banda, BWW Brands concentra algunes de les marques vinícoles més emblemàtiques i reconegudes, juntament amb empreses que ofereixen equips, accessoris i serveis per al sector del vi. Protos, Marqués de l’Atrio, Peralada o el grup Freixenet són alguns dels grans cellers que s’estrenen com a expositors del saló.

80 experts, 30 sessions i una barra de vins amb 47 varietats minoritàries
Les varietats autòctones com a referents d’una viticultura sostenible són l’eix principal de gran part de les activitats que tindran lloc a BWWHub, l’àrea on, de la mà de prop de 80 experts, se succeiran més de 30 sessions orientades a potenciar les experiències formatives i sensorials lligades al vi, algunes de les quals també estaran enfocades al negoci. Tots els assistents al saló poden gaudir de “Wine Tasting Journey / Hidden grapes”, una barra de vins de 47 varietats autòctones minoritàries, algunes d’elles tan curioses i poc conegudes com la bruñal, caiño blanc, mizancho, moneu, garnatxa peluda o tortosí. En aquest ampli espai d’autotasts es poden tastar 57 referències acuradament seleccionades de petites produccions, moltes de les quals són difícils de trobar al mercat.

Tasts, degustacions i maridatges en establiments i centres culturals de Barcelona
Paral·lelament, de l’1 al 8 d’abril, el programa BWW Likes the City involucra diversos establiments de restauració, hostaleria, botigues especialitzades i espais culturals repartits per la ciutat de Barcelona, ​​que mostren la seva complicitat amb el món del vi oferint tasts, degustacions, maridatges i altres experiències tant als professionals que visitin la fira com als ciutadans interessats en la cultura vinícola. Alguns dels establiments i centres culturals que s’han adherit a aquesta iniciativa són l’Hotel Mandarin Oriental, MOCO Museum, Bar Treze, Lapso Studios i Restaurant Colella.

Tags: Barcelona, cellers, comerç, comercialitzar, degustació, fira, gastronomia, maridatge, negoci, promoció econòmica, societat, Tast de vins, vendes, vins

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
Ruta del Termenal de Sant Joan amb el Club Alpí Palamós
Notícia següent
Tasques d’arranjament als espais exteriors de l’ermita de Sa Tuna de Begur

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes