“Catalan Food”: el producte català es promociona arreu del món a través de la gastronomia

Catalunya.- El Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, mitjançant Prodeca, organitza del 28 de novembre al 14 de desembre diverses actuacions “Catalan Food”, una promoció d’empreses catalanes d’aliments i begudes a diversos països del Magreb (Tunísia i Marroc), Orient Mitjà (Oman) i Amèrica del Nord (Estats Units), en col·laboració amb les delegacions del Govern de la Generalitat al Nord d’Àfrica i als Estats Units.

“Catalan Food” és una iniciativa per promoure la cultura gastronòmica i les empreses catalanes a través d’una esdeveniment culinari que compta amb la participació de xefs catalans de renom, una presentació i degustació de productes catalans, dirigit a un públic professional del país en qüestió: distribuïdors, restaurants i botigues especialitzades.
L’actuació té un doble objectiu; en primer lloc, generar connexions comercials entre les empreses catalanes participants i possibles compradors presents a l’esdeveniment; per l’altra, projectar la marca agroalimentària de país, sota el lema “Catalunya, on el menjar és cultura”, per tal d’incrementar el valor percebut del productes catalans a través de la gastronomia.

El cuiner Rafael Múria presenta el potencial del pa amb tomàquet a Tunísia i Marroc
Un dels eixos del “Catalan Food” és el pa amb tomàquet com a plat icònic per a la valorització dels productes catalans, com l’oli d’oliva, embotits (amb la seva opció halal), formatges, conserves de peix, conserves de carn, xocolates, fruita, aigües, sucs, cafès, infusions i altres que es consideri adequat per a cada mercat.
El pa amb tomàquet com a ambaixador gastronòmic català va ser, precisament, l’eix de la presentació gastronomia que va realitzar Rafel Múria, xef del restaurant Quatre Molins, de Cornudella de Montsant, distingit amb una Estrella Michelin, a l’Académie des Chefs de Tunis, dilluns 28 de novembre acompanyat del xef tunisià Ayoub Chaftar.
El dijous 1 de desembre, també amb la col·laboració de la Delegació del Govern al Nord d’Àfrica, Prodeca organitza l’acte “Catalan Food” a Marroc, adreçat a 50 professionals seleccionats pel Consell Regional de Tànger, Tetuan i Alhucemas. L’esdeveniment comptarà, a més de la presentació gastronòmica de Rafael Múria, un apartat de presentació i degustació de productes catalans, amb la participació de dotze empreses catalanes de diversos sectors, com el Museu de la Confitura de Torrent.

Les especialitats nadalenques, protagonistes del tast professional a Nova York
La pastissera catalana Úrsula XVII, formada als obradors d’Albert Adrià, Oriol Balaguer i Jordi Ferrer; actualment afincada a Nova York i responsable de la seva pròpia línia de pastisseria (Disset Chocolate NY), serà la conductora del Taller de Menges de Nadal, eix central de l’esdeveniment que se celebrarà el dijous 1 de desembre a l’Institute of Culinary Education de Nova York, en col·laboració amb la Delegació del Govern als Estats Units.
El Taller de Menges de Nadal presentarà al públic professional participant torrons, xocolates i caves, i es dedicarà un apartat a la presentació dels productes de les empreses catalanes participants, ja presents al mercat dels Estats Units.
L’acte reunirà 30 professionals de la importació i la distribució d’aliments i begudes, restaurants, botigues d’alimentació i begudes del segment gourmet, xefs i sommeliers i premsa i influenciadors especialitzats en alimentació i vins.
Aquest és el segon acte de promoció agroalimentària que organitza Prodeca a Nova York, després de l’esdeveniment dels vins de finca qualificada conduït pel Sommelier Lucas Payà el passat mes de setembre, en el marc de la Climate Week.

El producte català viatja a Oman
La darrera parada enguany del projecte “Catalan Food” serà a Masqat, capital d’Oman, el proper dimecres 14 de desembre. L’actuació, realitzada amb la col·laboració de l’empresa de restauració a Masqat Diamond Rose Desert, comptarà amb la proposta gastronòmica per part del cuiner català Xavier Franco, i un apartat de presentació i degustació de productes catalans.
L’esdeveniment estarà adreçat a 50 professionals seleccionats del mercat d’Oman, entre els quals importadors, distribuïdors, restaurants i premsa del país, que podran conèixer l’oferta de més de 20 empreses catalanes, entre elles Anxoves de L’escala o Can Bech.

Tags: Àfrica, alimentació, campanya, Catalunya, cuina tradicional, cultura, delegació del govern, distribució, empreses, Estats Units, gastronomia, Generalitat, internacionalització, Prodeca, promoció econòmica, restauració, xef

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
La Ruta del Vi DO Empordà i Vins Estela s’enduen els guardons Bacus Emporità i Lledoner d’Or de la DO Empordà
Notícia següent
El Teatre Mundial acull una jornada sobre jardineria i paisatgisme impulsada per l’Institut La Bisbal

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes